Çekilin Sezen Geliyo!!



bayıldım yeni albüme!

hakkında bişeyler yazmak lazım derken aşağıdaki makaleyi buldum. zaten yazılması gerekenler yazılmış. Galiba şu an dinleme zamanı. dinleyin bu şarkıları. Şarkı sözlerini anlayamayanlar için (en başta Sema hanım) sayfanın altına kopyaladım :D:D:D
bu arada lütfen bu güzel eserlerinin yanilerininde gelmesine engel olmamak için gidip efendi gibi orjinal cd'sini alalım. bugün bunu internetten indirebilirsiniz ama ya Sezen'in yeni bir albümü daha olmazsa ozaman neyi indiririz. ""korsana hayııııııır"" :)
son olarak şarkıda geçen "deniz yıldızının hikayesi" çok özel bir hikayedir bilenler bilir, bir müsait zamanımda yazmak isterim ama pek fırsat bulabileceğimi sanmıyoum. onun için sayın nöbetçi blogger'ımıza anlatırım oda bi boş zamanında yazar umarım.



Yeni Sezen, yeni albüm ve deniz yıldızları



Salı sabahı 09.30 dolayları. Sezen Aksu’nun Kanlıca’daki evindeyim.

Aksu’nun yeni asistanı Canan, iki hafta sonra çıkacak yeni albüm "Deniz Yıldızı"nın CD’sini koyuyor müzik setine.

Bir yandan pencere kenarındaki divanda çayımı yudumluyorum.

Hemen önüm deniz, iki köprü de peşi sıra görünüyor. Hani bu evde gün boyu oturup müzik dinlemek, dinledikçe de hayallere dalmamak elde değil. Öyle bir havası var, insanı kendi içine döndüren /şehir deliliğinden arındıran.

Gözüm duvardaki Mehmet Güreli tablolarına takılıyor arada. Bir de Sezen Aksu’yla Onno Tunç’un çerçevelenmiş fotoğrafına.

Albümün ilk şarkısı "Deniz Yıldızı". Yeğeni dünyaya geldiğinde yazmış bu şarkıyı Aksu. Ve Mithatcan’ı doğurduğu/yetiştirdiği günleri anımsamış. Devamı dizelerde zaten, fazla anlatmaya gerek yok: "Bebeğim, oğlum doğduğunda ben de çocuktum henüz / Biz beraber büyüdük aslında / Ne kadar neşeli bir kızdım / Yıkılmamıştı dünya daha başıma / Ki çok da yalnızdım / Bebeğim işte hepsi bu kadar / Deniz yıldızının hikayesidir hayat / Ne kadar kurtarırsan kár / Kaç hayat kurtarırsan kár".

"Deniz Yıldızı"nın ardından aynı tatta iki şarkı daha geliyor. "Yol Arkadaşım" ve "Hálá Haber".

İki şarkı arasında da sözsüz, kısa bir Onno Tunç bestesi var. Şimdiye kadar hiçbir yerde yayınlanmamış.

Onno Tunç’un kızı Ayda Tunç bu şarkıda babasının müziğine kemanla eşlik etmiş. Bu yüzden de şarkıya On:Ay ismi verilmiş.

Bu sözsüz Onno şarkısı, "Yol Arkadaşım"a bir yanıt gibi. Sezen Aksu o şarkıda Onno Tunç’a isyan ediyor ya, "Ben sana küsüm aslında haberin yok" diye. Sanki Onno Tunç da ona "sabırlı ol" der gibi bu kısacık bestede.

BABASININ İZNİNİ ALARAK KOYDUĞU ŞARKI

Şarkıları peşi sıra dinlemeye devam ediyorum. Bu arada Sezen Aksu uyuyor, henüz kalkmış değil.

O yüzden çok açmıyoruz müziğin sesini, ki böylesi daha çok hoşuma gidiyor.

"İyi şeyler de olmadı değil / Aynı deryaya doğru bu seyir" diye sürüp giden "Hálá Haber"in damar etkisinden kurtulamamışken, "Kırık Vals" geliyor. Sözlerini Yıldırım Türker yazmış bu şarkının.

"Çiçek dürbünüydü ebruli sokaklar / Kederli olsa da güzeldi çocuklar" diye tatlı ve efkarlı "dün"ü anlatıyor şarkı.

Bir önceki albümde yer alan "Eskidendi" tadında "Kırık Vals".

Hırant Dink’e ithaf edilen "Güvercin"i de dinleyip iyice darmaduman olmuşken Sezen Aksu görünüyor merdivenlerde.

Kırmızı yüksek topuklu terlikleri, "Sezen Aksu 88" albümünü çıkardığı zamanlardaki gibi kısacık sarı saçları ve siyah elbisesiyle yanıma oturuyor. Gelir gelmez yaptığı ilk şey de müziğin sesini sonuna kadar açmak oluyor, "Hiç bu volümde dinlenir mi ayol?" diyerek. Ve gümbür gümbür, "Roman"ı ve "İzmir’in Kızları"nı dinliyoruz beraber.

"İzmir’in Kızları"nda genç kızlığını ve annesiyle babasının birbirlerini gördüğü ilk anı anlatmış Aksu:

"Baba sen de ne biçim takardın kısacık eteklerime benim / Merdiven altında dizimden belime kadar kıvırıverirdim / Baba sen anasına bakıp da kızını almayacaktın / Küfürlerine anneannemin öyle gülmeyecektin / Daha görür görmez cigarasını tellendirdiğini Şehriban Hanım’ın / Su yeşili gözlerine dalmayacaktın".

Bu şarkıyı yazdıktan sonra hemen babasını aramış Aksu, "Babacım böyle bir şarkı yazdım, izniniz olur mu?" diye.

Babası "Elbette Sezen’cim" demiş kibarca. İzni koparmış yani Aksu.

200 YILLIK YATAK ÖRTÜSÜ

Bunu anlattıktan sonra şöyle bir durup "İlk kez bu kadar kişisel bir albüm yaptım" diyor Sezen.

Gerçekten de albüm kapağında yer alan çiçekli işlemeler bile öyle. Çünkü o işlemeler anneannesinin annesinden kalan bir yatak örtüsündenmiş. 200 yıllık bu yatak örtüsünü anneannesinin annesi Selanik’te manastırdayken yapmış.

"Manastırda başka ne yapılır ki?" diye espri yapıyor Sezen.

Ve koca örtüyü aşağıya indirtiyor görmem için. Hakikaten görkemli bir şey olduğunu söylemem gerek.

PEKİ ALBÜM NASIL OLMUŞ

Albüm dinlemesi bitince, "Sabah sabah fenalık geçirmedin umarım" diye gülüyor Sezen.

"Yok" diyorum, "Ama bir ara gözyaşımı Hisar’a doğru yüzdürmeyi düşünmedim değil".

Evet bu albümdeki şarkıların çoğu memlekette olup biteni anımsatıyor ve doğal olarak iç acıtıyor (Mesela "Tanrının Gözyaşları" şarkısında "Bir büyük gözaltı hayatımız" deniyor, daha ne olsun?).

Yine de albümün bütünü öyle geberik bir acı hissiyle donanmış değil.

Ayakta tutan, daha huzurlu, daha olgun bir acısı var şarkıların (Memet şarkısında mesela: "Öyle bir karanlık kutu ki insan / Kimse hakiki bir cevap veremez sorsan").

Arada memleketin fıkır fıkır öteki ruh hali de giriyor devreye albümde.

"Menajer", "Roman", "Kutlama" gibi şarkılarla.

Kısacası yeni Sezen albümü bu: Dediği gibi "daha kişisel" ve nasıl bir coğrafyada yaşadığımızın altını sık sık çizen, vicdanı rahat etmeyenlerin anlayacağı dokunuşların olduğu bilgisayar katkısız şarkılarla dopdolu.


Onur BAŞTÜRK
Hürriyet Gazetesi




Deniz Yıldızı

Söz: Sezen Aksu

Müzik: Arto Tunçboyacıyan

Bebeğim, hoşgeldin dünyaya

Safalar getirdin

halan kurban olsun sana

Bebeğim, 4,5 yıl önce ağabeyin geldiğinde

Yine hüzün basmıştı böyle bana

Sevincin alına moruna

Uzanıp yüzümü sürdüm

Körpe bir pembenin

Ak memeden hayatı emen iştahına

Sonra üzüldüm düşününce

Dikensiz bir hayat olmaz ki

Bebeğim, oğlum doğduğunda

Ben de çocuktum henüz

Biz beraber büyüdük aslında

Ne kadar neşeli bir kızdım

Yıkılmamıştı dünya daha başıma

Ki çok da yalnızdım

Zordan geçtik kordan geçtik

Ana-oğul ve diğer bütün çocuklarım

Doğurduklarım doğurmadıklarım

Yaşadık hevesle değer vererek

Ümitsiz de yaşanmaz ki

Bebeğim, işte hepsi bu kadar

Deniz yıldızı’nın hikayesidir hayat

Ne kadar kurtarırsan kâr

Kurtarırsan kâr, kurtarırsan kâr

Bebeğim, işte hepsi bu kadar

Deniz yıldızının hikayesidir hayat

Kaç hayat kurtarırsan kâr


Etiketler:

Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Yol Arkadaşım

Söz-Müzik: Sezen Aksu

Yol arkadaşım gördün mü,

Duydun mu olup bitenleri?

Kıskanıyor insan bazen,

Basıp gidenleri

Yalnızlaşmışız iyice

Üstelik de alışmışız

Hiç beklentimiz kalmamış

Dosttan bile

Korkular basmış dünyayı

Şimdi bir semt adı “vefa”

Kutsal kavgalardan bile

Kaçan kaçana

Anlaşılır gibi değiliz

Tek bedende kaç kişiyiz

Hem yok eden, hem de tanık

Ne esaslı karmaşa

Ben sana küsüm aslında, haberin yok

Koyup gittiğin yerde kötülük çok

Kime kızayım, nazım senden başka kime geçer?

Benim sensiz kolum, bacağım, ocağım yok

Sen esas alemi seçtiğinden beri

Ben o saniyede bittiğimden beri

Dünya bildiğin dünya, dönüp duruyor işte

Uzun uzun konuşuruz birgün son İstanbul beyi

Yol arkadaşım, nerdesin?


Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

On:Ay

Müzik: Onno Tunç


Etiketler:

Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Hâlâ Haber Bekliyorum Senden

Söz: Sezen Aksu

Müzik: Arto Tunçboyacıyan

Hâlâ haber bekliyorum senden

Hâlâ haber bekliyorum senden

Yazık birşey gelmiyor elden

Yazık birşey gelmiyor elden

Şükür çocuklarımız büyüdü

Elleri ekmek tutar oldu

Bu yalnızlık aldı yürüdü

Gitgide sen oldu büyürken

İyi şeyler de olmadı değil

Aynı deryaya doğru bu seyir

Okçu’nun önünde saygıyla eğil

Bir selam yolla gittiğin yerden

Bu şarkılar şifa duaları

Bu şarkılar yıkar duvarları

Bu şarkılar dostluk sal’aları


Etiketler:

Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Kırık Vals

Söz: Yıldırım Türker

Müzik: Arto Tunçboyacıyan

Kirpiklerinde bir çiğ tanesi olsam

Ansan o bahçeyi, rüzgârı çağırsan

Mevsim suluboya olsa

Günlerden mercan

İşte sanki o an

Nubar Terziyan sırtımı okşar

Eski filmler hâlâ o bahçede

Siyah beyaz ağlar

Çiçek dürbünüydü ebruli sokaklar

Kederli olsa da, güzeldi çocuklar

Sümbülleri çoktan küstürdük

Güller perişan

Kırıldı valsimiz tam ortasından

Baktık uzaktan

Sıla olduk birbirimize

Şimdi herkes perişan

Arkadaş ıslıkları titretse camları

Yepyeni bir rüyayla kamaşsa gözlerimiz

Başka bir dünyanın mümkünlerini,

Savura savura yüreği kavuran hatıraların küllerini

Araya araya olur a buluruz

Yaralı veda günlerinin sönen ümitlerini


Etiketler:

Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Güvercin

Söz-Müzik: Sezen Aksu

Bir daha açar mı karanfil korkusuz?

Bir daha uçar mı güvercin şehirde?

Yalancı güneşli bir ocak

Mübarek Cuma gününde

Gitti cancağızım gitti

Bitti son İstanbul

Kaldırımlar zabıt tuttu şahidiz hepimiz,

Her yer tetikti

Sen de çekip gitme

Dayan be umudum

Dön gel, dön gel

Meydan okur hayat

Pabuç bırakmaz ölüme

Dön gel, dön gel

Bir daha yazar mı kalem kanaya kanaya?

Kağıdı da kan tutar, ağaç değil mi soyu?

Ağla, doyasıya ağla!

Aynı denizde çoğalır yüreğin özsuyu


Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Roman

Söz-Müzik: Sezen Aksu

Bir romanı sevdim

Olmaz dediler

O taraf bu taraf

Kalbimizi kırdılar

Of ki of!

Alacağım ben seni

Gireceğim koynuna

Aman ha gelme bu düzenin oyununa

Hiç affı yok

Dibine dibine vurdum şişenin

Sevdim, tınmıyor ne babam ne babası

Aşk bile çözemezse, yazıklar olsun!

Ne bu uçurum böyle yürekler arası

Tıngırdama tıngırdama olmaz olası

Şıngırdama şıngırdama gerdan parası

Anası, danası, yedi sülalesi

Aç aç doymuyor insan mayası

Tak tak tak tak vursunlar beni

Koparıp yalnıza koysunlar beni

Aşığım, aşık! duysunlar beni

Adeti batsın, e mi?

İnsanı insandan ayıranı kayıranı

Sen ıslah et aşka yasak buyuranı

Hak, ya hak!

Tepeden bakanını, zulüm yapanını

Ruhunu çula çaputa hak diye satanını

Yak, mevlam yak!


Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

İzmir’in Kızları

Söz-Müzik: Sezen Aksu

İzmir’in kızları bir elinde de cımbızları

Dişidir, anadır, efedir gidinin tatlı huysuzları

Çıktılarmıydı ipek çoraplarla kordon boyuna

Savaşta da, aşkta da esaslıdır kadın duruşları

Hiçbir topuk tıkırtısı bu kadar

Davetkar çalamaz

Bir göz vuruşuyla yerle bir eder

Böyle bir şey olamaz

Körfezin yakamozu, yıldızı,

Keskin tuzu tadında

Parfümü meltem

Yasemenler açar balkonunda

İzmir’in kızları

Korku yok kitabında

Çal bre bir harman dalı,

Delikanlı makamında

İzmir’in kızları

Ayıptır söylemesi laf aramızda

Sevişe sevişe de ölür,

Dövüşe dövüşe de icabında

Baba sen de ne biçim takardın

Kısacık eteklerime benim

Merdiven altında

Dizimden belime kıvırıverirdim

Balkona çıkar makber okurdum

Köprü inlerdi

Öyle sert sert bakardın ki

Ay! zor yetişirdim

Baba sen anasına bakıp da

Kızını almayacaktın

Küfürlerine anneannemin

Öyle gülmeyecektin

Daha görür görmez

Cigarasını tellerdirdiğini

Şehriban Hanım’ın

Su yeşili gözlerine dalmayacaktın

İzmir’in kızları çırasını yakar adamın


Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Kutlama

Söz: Sezen Aksu

Müzik: Arto Tunçboyacıyan

Memleketime çoktan bahar gelmiştir

Başakları şimdiden göğe ermiştir

Dağlarını gelincik basmıştır

Yer, gök ve yürek çiçek açmıştır

Kirazlar olmadan tez vakitte

Asmanın sürgün veren dallarında

Nergisin, zerenin taç yapraklarında

Seninle baharı kutlamaya geliyorum

başımı omzuna yaslamaya

Hayata yeniden başlamaya

Bağında, bahçende, pınarlarında

İçimi yıkamaya geliyorum

Caddelerinde kızlarla oğlanlar

Oynaşıyordur şimdi, ah! hem de nasıl

Başlayan, biten, tazelenen aşklar

Başlıyor ömrümüzde yeni bir fasıl


Etiketler:

Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Sor Beni

Söz: Yıldırım Türker

Müzik: Arto Tunçboyacıyan

Lâl olmuş dilim benim

Sen sor beni dağlara

Sır olmuş sözüm benim

Kulak ver rüzgârlara

Kendinden bul sen beni

Kendinden bil sen beni

İster yüz sür yağmura

İster anlat suya

Kar kapamış yolları

Yola sor, kara sorma

Kendinden bul sen beni

Kendinden bil sen beni

Lâl olmuş dilim benim

Sen sor beni dağlara

Bu dünyanın sarhoşuyum çocuklar gibi

Sev beni anneni sever gibi

Sır olmuş sözüm benim

Kulak ver rüzgârlara

İster yüz sür yağmura

İster anlat suya

Kendinden bul sen beni

Kendinden bil sen beni

Kar kapamış yolları

Yola sor, kara sorma

Dağlara sor beni

Rüzgârlara sor beni

Yollara sor beni

Kendinden bul beni

Yollara sor beni

Kendinden bil beni


Etiketler:

Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Memet

Söz-Müzik: Sezen Aksu

Memet daha çok küçüksün Memet

Bilemiyorsun tabi neden bu sonsuz nöbet

O kadar vaktin de olmadı zaten

Ama sen ümit etmeye devam et

Memet biz de bilemiyoruz Memet

Böyle mi sürecek bu ilelebet

Değişir mi dünya, döner mi devran

Ama sen ümit etmeye devam et

Öyle karanlık bir kutu ki insan

Kimse hakiki bir cevap veremez sorsan

Söz dediğin insan icadı lisan

Ama sen yine de hep hayattan bahset

Memet bir türlü gitmiyor gözün gözümden

Hiç büyümemişsin, tanıdım çocuk yüzünden

Kan geldi kederden can özümden

Sen anacığını düşün, çok dikkat et!

Memet daha çok küçüksün Memet

İnsan soyu böyle en nihayet

Öteki de sen, beriki de sen

Kendini de, bizi de, dünyayı da affet


Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Tanrı’nın Gözyaşları

Söz-Müzik: Sezen Aksu

Bu korkunç kuraklık

Boynu bükük buğday başakları

Bu çorak toprak, bu susuzluk

Tanrı’nın kuruyan gözyaşları

Bebeler ergen doğuyor

Ninniler kahramanlık masalları

Yaşayanlar bu kanlı haritada

Taşırken iki büklüm onca yası

Bir büyük gözaltı hayatımız

Ölü çocuklar coğrafyasında

Kayıplar destanı hikayemiz

Melekler anaların dilsiz yasında

Bu bir bataklık

Yutuyor körpe tomurcukları

Dört kitap yazıyor

Eşittir Tanrı’nın çocukları

Her insan meyillidir ihanete, cinayete

Her insan merhametli ve zalimdir

Bir yandan gücün suç ortaklığında

Bir yandan sızlar vicdan, ilahi bir takiptir


11 Yorum
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Menajer

Söz: Sezen Aksu

Müzik: Arto Tunçboyacıyan & Sezen Aksu

Ne işte, ne aşkta, ne de hayatta

Gönül huzura nail olamadı

Bana akıl verenler benden beter

Bir dönüm toprak bile sulamadı

Bana yeni menajer lazım

Bana yeni menajer lazım

Bana yeni menajer lazım

Bana yeni menajer lazım

Sanırdım beni yanlış anladılar

“Dost kazığı” derdim, olmaz ki bu kadar

Bir baktım aynı cümle, herkes helak

Herkes aynı dertten muzdarip canlar

Bize yeni menajer lazım

Bize yeni menajer lazım

Bize yeni menajer lazım

Bize yeni menajer lazım

Oturup bir taşa daldım düşündüm

Ben kimim, sen kimsin, kim bu düşmanlar

Sora sora bağdat’ı bulur insan

Lâl olsun doğruyu demeyen diller

Bize yeni menajer lazım

Bize yeni menajer lazım

Bize yeni menajer lazım

Bize yeni menajer lazım

Ne yana baksam önünde bir perde

İpin ucunda bir gökte, bir yerde

Birileri karnından konuşuyor

Konduramıyoruz yiğitlik var ya serde

Ama bize konduruyorlar

Kanımızı donduruyorlar

Veriyorlar veriyorlar gazı

Hepimizi dolduruyorlar


Etiketler:

Henüz yorum yazılmamış
Sezen Aksu Sezen Aksu Sezen Aksu

Beşik

Söz-Müzik: Sezen Aksu

Buraya bu acıyı çekmeye geldik

Hazdan kendimizden geçmeye geldik

Hayat iksirinden içmeye geldik

Geldik, gidiyoruz

Yollar diken, yollar ıtır yasemen

Her lezzeti tattık aynı kaseden

Şeytan gibi bizi tene hapseden

Bizdik, biliyoruz

Beşik gibi sallar hayat bizi

Çeker basar vesikalık resmimizi

Gözlerimiz kimlik belgesi gibi

Kayıt tutar, ya buz ya bebek mavisi

Mükemmel teşhisi

Aşk koruyabilir bir tek

Kaldıysa eğer hâlâ masumiyetimizi

Biz altında imzası olan aşıklar

Böyle yazdık vasiyetimizi


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

John Stuart Mill

Zencefil

ÇIĞ NEDİR